Search
Close this search box.

رنگ های موثر در تبلیغات

رنگ های موثر در تبلیغات

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

رنگ های موثر در تبلیغات

[alert style=”warning”]

رنگ ها در تبلیغات سلاحی قدرتمند هستند !

[/alert]

رنگ ها در هر کجا که استفاده شوند ، یک سلاح خطرناک و قدرتمند هستند ، برای این نظریه دلایل زیادی وجود دارد که اگر این مطلب را تا انتها بخوانید متوجه خواهید شد که در چه زمانی در تبلیغات رنگ ها حکم سلاح را دارند و در چه زمانی حکم نابود کننده ، ما در این مطلب به جنبه های مختلف استفاده از رنگ ها در تبلیغات اینترنتی و همچنین فیزیکی می پردازیم و در پایان این مطلب شما به این درک می رسید که در چه مواقعی از نمایش آگهی تمام هوش خود را بکار ببرید تا با استفاده  صحیح از جایگاه رنگ و نحوه بکارگیری آن ، سمت قدرت رنگ ها قرار بگیرید و نهایت استفاده را از رنگ های موثر در تبلیغات ببرید .

به نظر شما این امکان وجود دارد در زندگی مان رنگ را نادیده بگیریم ؟ ، رنگ ها نقش اصلی زندگی ما را تشکیل می دهند ، هر کجا که نگاه می کنیم یک لایه رنگ وجود دارد ، این لایه ها هنگامی که در کنار یکدیگر قرار میگیرند به زندگی ما روح تازه ای می بخشند ، توان اثر بخشی رنگ ها برای بسیاری پوشیده نیست ، اما عدم استفاده درست آن در جای مناسب و دقیق برای بالاتر بردن میزان اثر گذاری و هماهنگ سازی گاها باعث کاهش این قدرت و توان رنگ ها می شود .

از رنگ ها برای مقاصد مختلفی به صورت ویژه استفاده می شود گاهی از رنگ های انگزیشی برای تغییر حس افراد  ، گاهی رنگ های تجاری برای مقاصد کسب و کار تجارت مورد استفاده قرار میگیرد .

بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی

رنگ های زیادی برای نمایش یک بنر تبلیغاتی وجود دارد . طیف وسیع کد های رنگی که در ^ طراحی بنر های تبلیغاتی ^ مورد استفاده میگیرد تنوع بی نظیری را برای طراح و بیننده فراهم می سازد ، تنها  بخش مهم این موضوع استفاده درست و به جا از یک رنگ در طراحی می باشد که کاملا هماهنگ ، درست و هوشمندانه مورد استفاده قرار گیرد . تصویر ساده ای در زیر برای شما قرار داده ایم که نشانگر نکته های مهمی است که در تبلیغات بنری خود می بایست از این نکات بهترین استفاده را داشته باشید .

بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی

 

در تصویر بالا ، وقتی متن پارسی طرح ایرانیان را بر روی تم زرشکی قرار داده ایم ، انتخاب رنگ سفید به عنوان رنگ متن بهترین گزینه برای این پس زمینه رنگی به حساب می آید ،  در نقطه ای مقابل ، پس زمینه ی آبی رنگ را می بینید که با متنی به رنگ زرشگی تیره نوشته شده است ، خوانایی در متن اول و عدم خوانایی در متن دوم کاملا یک نشانه مهم برای انتخاب درست رنگ هاست . اگر قرار باشد متنی بر روی یک طرح قرار دهید و خوانایی لازم را نداشته باشد چه الزامی به استفاده از آن متن وجود دارد .

 

[idea]حتما بخوانید : چرا باید طرح ما مثل این 3 طرح غیر حرفه ای باشد ! [/idea]

 

متن شما باید کاملا برای بیننده گویا باشد ، بیننده به خوبی متوجه متن شما  شود و خوانایی فونت و رنگ متن از نکات بسیار کلیدی در تمامی طرح های گرافیکی و تصاویر تبلیغاتی می باشد . در متن اول ، هیچ الزامی برای استفاده از رنگ سفید وجود ندارد و انتخاب به صورت دلخواه توسط طراح صورت میگیرد ، اما نکته اینجاست که باید رنگ را با دقت انتخاب نمایید . رنگ شما باید کاملا خوانا باشد ، حال می توان از رنگ سفید یا زرد تک رنگ استفاده نمایید ، رنگ زرد هم میتواند خوانایی خوبی در پس زمینه ی بنفش ایجاد کند . اما اگر قرار باشد در رنگ های زمینه ای مانند بنفش ، از رنگ مشکی یا رنگ های تیره استفاده نمایید باید منتظر شکست در طراحی خود باشید .

بهترین رنگ برای جذب مشتری

هر شخصی که صاحب یک شغل است و تمایل دارد در عرصه تبلیغات حضور پر رنگی داشته باشد ، همواره به دنبال روش های نوین تبلیغات و استفاده درست از این ابزار برای جذب مشتری برای * هویت بصری یا برند کسب و کار  * خود است . در این مسیر توجه به تمام عناصر تبلیغاتی و گرافیکی یک الزام برای موفقیت در تبلیغات و جذب مشتری می باشد . انتخاب رنگ درست به نوعی قلب تپنده ی یک طرح گرافیکی یا ساختار یک هویت کسب و کار به شمار می شود . هنگامی که میتوانید در تبلیغات اینترنتی طرح گرافیکی محصولات خود را نمایش در آورید ، از رکن اصلی یعنی رنگ قافل نباشید . طرح شما اگر از رنگ خوبی برخودار باشد در نگاه اول حتی در بین طرح های گوناگون و متفاوت رقبا هم به خوبی دیده میشود و می تواند مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار خود بکشانید .

 

بهترین رنگ برای جذب مشتری

و اما رنگ هایی که دل مشتریان شما را می برند !

بر اساس تجربه ی نزدیک به یک دهه در حوزه فعالیت های گرافیکی و تبلیغاتی ، رنگ هایی که برای شما ذکر میکنیم ، از کلیدی ترین رنگ ها در کسب و کار و تبلیغات هستند .

1 – قرمز

2 – صورتی

3 – آبی

4 – زرد

5 – سبز

6 – بنفش

7 – طلایی

8 – نارنجی

9 – قهوه ای

10 – سیاه

در بسیاری از طرح های گرافیکی این رنگ ها را مشاهده می کنید ، قالبا این رنگ ها به صورت تک رنگ یا حالت های ترکیبی مورد استفاده قرار میگیرد ، به اما بطور مشخص این رنگ ها در بسیاری از طرح های گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته اند و هنگامی در تبلیغات به تصویر کشیده شده اند از بازخورد خوبی توسط کاربران و بیننده طرح برخوردار بوده است .

 

[idea]حتما بخوانید : بهترین راهکار برای تبلیغات هدفمند [/idea]

 

اما اینکه شما برای یک طرح ورزشی مانند فوتبال از رنگ طلایی استفاده کنید به هیچ عنوان منطقی به نظر نمیرسد و استقبالی از طرح شما نمی شود ، رنگ طرح باید با موضوع هماهنگی داشته باشد ، به صورت نا مفهوم و بی نظم استفاده نگردد ، چرا که اینجاست که شما به جای اینکه از رنگ به عنوان یک سلاح قوی در طرح خود استفاده کنید ، نتیجه ی بر عکس دریافت خواهید کرد . استفاده از رنگ همانند حرکت بر روی لبه ی پرتگاه است ، هم میتواند شما را به اوج برساند و هم می تواند شما را به دره بی اندازد .

روانشناسی رنگ در کسب و کار

 

روانشناسی رنگ در کسب و کار

 

رنگ در مشاغل و صنوف مختلف به عنوان بخشی از یک پازل مهم در کسب و کار نقش تعیین کننده ای دارند . همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره داشتیم ، رنگ ها بخش مهمی از احساس زندگی ما را شکل می دهند ، این موضوع در کسب و کار و مشاغل مختلف هم به چشم می خورد . امروه وقتی به برند های مطرح جهان نگاه میکنیم نمیشود از این موضوع بگذریم که برند های مطرح در دنیا با استفاده از رنگ ها در نماد تجاری و ساختار اصلی تجارت و کسب و کار خود از رنگ به عنوان یک ابزار هوشمندانه جهت تحریک احساس و ذهن ماندگار مخاطب استفاده می کنند .

برای اثبات این موضوع کافی است مروری بر برند های مطرح داشته باشید ، وقتی می خواهید از طریق رنگ ها احساساتی نظیر : ( تعادل ، آرامش ، خشم ، هیجان ، دوستی ، اعتماد و امنیت ، جسارت ، خردمند بودن و … ) را به بیننده منتقل کنید ، باید روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و فروش که نقش اساسی دارد را به خوبی بدانید و بشناسید .

تیم طراحی بنر ما  هنگامی که میخواهد یک رنگ مناسب برای بنر تبلیغاتی انتخاب کند ، قبل از هر چیز به دانش و خلاقیت خود در انتخاب رنگ و روانشناسی رنگ ها در برندینگ کسب و کار ها رجوع می کند ،  با این کار انتخاب ها درست تر و تاثیر گذار تر می شود .

 

احساسات رنگ ها

 

رنگ ها معانی و احساسات بسیاری را درون خود جای داده اند که اگر با مفهوم آن ها آشنا شویم می توانیم به صورت عمیق تر و با درک بیشتری نسبت به یک تبلیغات و برندینگ موثر اقدام کنیم . ما در این زیر به شما در مورد رنگ ها بیشتر توضیح خواهیم داد و با نکاتی که ذکر میکنیم شما را به با رنگ ها از زاویه ای دیگر آشنا خواهیم کرد .

 

[idea]حتما بخوانید : طراحی حرفه ای لوگو در پارسی طرح ایرانیان [/idea]

 

معانی و مفهوم رنگ ها در کسب و کار :

رنگ سفید : شادی ، صلح ، بی آلایش بودن ، پایدار و کمال 

رنگ سفید به تنهایی دنیایی از رنگ و احساس است ، سفید در حال ساده بودن جزو تاثیر گذار ترین رنگ ها به شمار می رود ، در طرح و نقش های زیادی حضور این رنگ را می بینیم ، این رنگ گاها به صورت یک رنگ ترکیبی درک کنار یک تم رنگی دیگر مورد استفاده قرار میگیرد و گاها با توجه به قدرت بالایی که دارد به تنهایی می تواند نشانی از اعتماد و امنیت و سادگی را به مخاطب منتقل کند . سفید با سایر رنگ ها انعطاف خوبی دارد و شما می توانید در بسیاری از پس زمینه ها یا تم های اصلی از آن بدون نا هماهنگ بودن و عدم خوانایی استفاده نمایید . یکی از دلایل اثبات این موضوع ، استفاده رنگ سفید در بیش از 90 درصد طرح های گرافیکی که در مجموعه پارسی طرح ایرانیان انجام شده است می باشد . که اغلب به صورت ترکیبی و موارد دیگر به عنوان رنگ اصلی استفاده شده است .

کد رنگ سفید : ffffff#

رنگ قرمز : حساسیت ، تحرک و اعتماد به نفس

رنگ قرمز ، یک جذابیت فوق العاده ای دارد . در بسیاری از طرح های گرافیکی به وضوح از رنگ قرمز استفاده می شود . حساسیت ، تحرک و اعتماد به نفس شاخصه ی اصلی قرمز را تشکیل می دهد ، جالب است بدانید امروزه با توجه به اینکه رقابت در بین کسب و کار به شکل قابل توجهی افزایش یافته است . صاحبان مشاغل برای اینکه در فروش خود با توجه به گرافیک محصول و تبلیغ خود تحول ایجاد کنند ، از این رنگ بیش از گذشته استفاده می کنند و تاکید بر این موضوع دارند تا بتواند با استفاده از رنگ قرمز حساسیت در نگاه مخاطب را افزایش دهند . تجربه ثابت کرده است که وقتی یک کاربر یا بیننده در حال مرور یک صفحه ی اینترنتی باشد و طرح های زیادی در آن صفحه به نمایش در آید ، طرحی که بیش از سایرین نگاه آن را جذب می کند طرحی است که در آن از رنگ گرم نظیر قرمز و دیگر رنگ هایی در این طیف می باشد . همانطور که عشق دارای شور و هیجان است ، رنگ قرمز برای ابزار علاقه مندی بسیار مفید ارزیابی می شود و برای اثبات این موضوع در طرح های عاشقانه و موضوعاتی از این دسته بسیار شاهد این رنگ هستیم .

به طور کلی اگر بخواهیم قرمز را برای شما تشریح کنیم باید به معانی مختلفی اشاره داشته باشید که عموما مناسب و خواهان این رنگ هستند از جمله : عشق – عصبانی بودن ، خشم – قدرت و شجاعت .

کد رنگ قرمز : FF2D00#

منتظر بررسی رنگ های مهم دیگر باشید .

این مطلب قابلیت بروزرسانی دارد .

 

 

مطالب جذاب رو در ایمیلتون دریافت کنید

هم اکنون در مجله پارسی طرح ایرانیان عضو شوید.

پیشنهاد میکنیم:

درباره کولیت روده چه میدانید؟
رپورتاژ خبری

درباره کولیت روده چه میدانید؟

درباره کولیت روده چه میدانید؟ کولیت روده، به التهاب دیواره داخلی روده گفته می‌ شود. دلایل بسیاری از جمله عفونت، بیماری التهابی روده، کولیت ایسکمیک،

رشته گرافیک
آخرین مطالب

از رشته گرافیک چه می دانید؟

اهمیت و کاربردهای رشته گرافیک در دنیای مدرن در دنیای مدرن امروزی، رشته گرافیک یکی از مهمترین و پرکاربردترین حوزه‌های هنری و فناوری است که