تبلیغات هدفمند
اگر حوصله خواندن متن ها ندارید ، پیشنهاد میکنیم فایل صوتی این مطلب گوش دهید .
روزانه کسب و کار های زیادی وجود دارند که دنبال راه حلی مناسب و تاثیر گذار در تبلیغات خود هستند ، دسته ای از کسب و کار ها که همواره به دلیل عدم رعایت تکنیک ها شکست میخورند و دسته ای دیگر که با استاندارد ها و تکنیک های روز تبلیغات پیش می روند و پیروز می شوند . نکته مهمی که در کسب و کار های شکست خورده در تبلیغات رعایت نمیکنند هدف مشخص از نمایش تبلیغ است . اینکه برای نمایش یک ^ طراحی بنر تبلیغاتی ^ از چه پلتفرم یا جایگاه ی برای نمایش استفاده میکنید تنها یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشت ، اما نکته دیگر این موضوع عدم برنامه ریزی درست و کاربردی برای نمایش آگهی است . با توجه به اینکه این روز ها دسترسی به اپلیکیشن های رایگان و پیام رسان های پر مخاطب بسیار اسان بوده و همین مساله بستر مناسبی برای نمایش تبلیغ به صورت رایگان را فراهم میکند . تصور برخی تبلیغ دهندگان بر این است که تنها با در اختیار داشتن یک طرح تبلیغاتی مناسب می توان به جذب مخاطب اقدام نمود ! .
اینکه این تصور تا چه میزانی درست بوده و می تواند بازخورد سود آوری داشته باشد ، به صورت نسبی و باید درصد کمی را برای آن در نظر گرفت . تبلیغات هدفمند به این معناست که شما از ابتدا مراحل معرفی محصول یا خدمت قابل ارائه را مشخص و تا انتها برنامه ریزی کنید ، تشخیص دهید در چه زمانی تبلیغات انجام دهید و چه جایگاهی را برای نمایش تبلیغ خود انتخاب کنید . در این مسیر مخاطب شناس خوبی باشید و به تحقیق در ارتباط با شناخت بیشتر با مشتریان هدف خود ادامه دهید ، نیاز مشتری خود را بدانید و تمرکز خود را بر روی آن قرار دهید ، این ها و برخی موارد مهم دیگری که در تبلیغات هدفمند و هوشمندانه وجود دارد در این مطلب به آن ها بیش تر می پردازیم . تا انتها همراه ما باشید .
برای اینکه روند شروع تا انتها مراحل تبلیغات مفید باشد و برای شما فروش خوبی به همراه داشته باشد . رعایت نکاتی که در این مطلب اشاره میکنیم تاثیر بسیار زیادی در بهبود تبلیغات و فروش شما خواهد داشت .
کار عجیبی نیست که صبح به صبح ، حتی قبل از آماده شدن برای یک صبحانه لذت بخش سری به شبکه های اجتماعی که در آن ها عضو هستیم بزنیم ! ، مرور شبکه های اجتماعی جزو اصلی ترین دغدغه ی افراد در این روز ها بشمار می رود ، همین موضوع نگاه بسیاری از صاحبان کسب و کار را به خود جذب کرده و شاهد تبلیغات متعدد در حوزه های مختلف در شبکه های اجتماعی هستیم که برخی از آن ها مفید و برخی دیگر آزار دهنده بحساب می آیند که امیدوارم شما که این مطلب را میخواهید از دسته ی دوم آگهی دهنده ها نباشید . در بین شبکه های متعدد اجتماعی تا به امروز اینستاگرام و تلگرام از پر کاربرد ترین ها می باشند .
تبلیغاتی در اینستاگرام به چند روش نزدیک به هم انجام می شود ، که عموما به صورت تصویر همراه با متن می باشد . اگر شما به صورت شخصی صاحب یک صفحه در اینستاگرام هستید و از بازدید و به اصطلاح فالوور های بالایی بر خوردارید هستید نیمی از راه را طی کرده اید ، برای انجام تبلیغ در اینستاگرام به یک متن خوب و مناسب با آگهی و یک طرح گرافیکی جذاب احتیاج دارید . این طرح می تواند در ابعادی به شکل مربع ( به صورت نمایش در پست ارسالی ) و یا به صورت تصاویر عمودی ( استوری ) به نمایش در آورید که فرمت نمایش شما می تواند در فرمت های jpg و mp4 قابلیت پخش بگیرد .
جدا از قالب ها و فرمت های نمایشی ، همانطور که در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره داشتیم برای طراحی تبلیغات در اینستاگرام هم باید برنامه ویژه ای در ذهن داشته باشید ، تنها به داشتن یک طرح خوب فکر نکنید . بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهایی که در شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام به موفقیت می رسد ، با یک استراتژی وارد می شود .
این مورد نه تنها در تبلیغات در شبکه های اجتماعی بلکه در وب سایت های اینترنتی هم وجود دارد . امروزه روش ها و ابزارهای بسیار خوبی در زمینه تبلیغات هدفمند به واسطه شرکت های مختلف در اختیار شما قرار می گیرد . ابزارهایی که می توانید برای تبلیغ در اینستاگرام و تلگرام یک راه حل مناسب باشند و به صورت دقیق با مشتری هدف خود در ارتباط باشید و یا جذب مخاطب کنید . با استفاده از این ابزار ها شما تنها با افرادی در حوزه کسب و کار شما فعالیت می کنند و یا به دنبال موضوع کسب و کار شما هستند متصل می شوید و طرح شما در صفحات کاملا مرتبط و یا نزدیک ترین موضوع به حوزه فعالیتی شما به نمایش در می آید ، طبیعی است هنگامی که یک تبلیغ در زمان و مکان درست دیده شود تاثیر چندین برابری نسبت به یک نمایش غیر استاندارد و بدون هدف خواهد داشت .
تلگرام این روزها کمتر مورد استفاده قرار میگیرد ، بنا به دلایلی این روزها این نرم افزار پیام رسان محبوبیت بین کاربران ، با محدودیت هایی مواجه شده است و استفاده از در برخی موارد غیر ممکن و گاها به سختی میسر می شود . این روزها تبلیغات در تلگرام کمتر دیده می شود با کاهش نرخ تبلیغات و مخاطب همراه است . اما به شکلی نزدیک به اینستاگرام ابزار های تقریبا مشابه وجود دارند که تبلیغات در تلگرام برای شما آسان تر میکنند ، نکته ای در بین روش های تبلیغات هدفمند به صورت مشترک وجود دارد ، همان مواردی است که در بخش اینستاگرام به آن اشاره کردیم ، نکاتی که ذکر کرده ایم صرف رعایت در شبکه ی اجتماعی نیست ، بلکه در ساختار کلی تبلیغات چه اجتماعی و چه مجازی باید آن توجه داشت . داشتن یک هدف درست برای تبلیغ راه را برای شما هموار تر میکند و بسیاری از مشکلات احتمالی و شکست در تبلیغات را برای شما تا میزان قابل توجه ای کاهش می دهد .
مطالعه خود در بخش بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ افزایش دهید ، مطالعه بیشتر به شما کمک می کند تا از روش های اصولی و تکنیکی بهره مند شوید و تبلیغات خود به صورت اصولی و حرفه ای پیش ببرید .
شما از روش های مختلفی می توانید استفاده کنید تا به یک شیوه مناسب برای انجام تبلیغات خود برسید ، برای اینکه از روش درست وارد تبلیغات شوید باید دانش کافی در ارتباط با بازاریابی اینترنتی یا آنلاین بدست آوردید ، وقتی دانش شما به حد مناسب برسد به صورت دقیق تر مسیر تبلیغات خود را انتخاب میکنید ، در مطالب مختلف گاها به این موضوع اشاره کرده ام که باید برای تبلیغات برنامه ریزی داشته باشید و پلن های خود بر اساس هدف های مخاطب شناسی بچینید تا بتوانید بهترین بهره برداری را از کار خود کسب کنید ، اینجا نتیجه میگیریم که بهترین نحوه برای انجام آگهی هدفمند ، مخاطب شناسی است و پس از آن انتخاب درست محل نمایش آگهی ، با انجام این دو پروسه شما بخش بزرگی از مسیر تبلیغ خود را به درستی طی کرده اید .
ما در وب سایت پارسی طرح ایرانیان به خدمات طراحی گرافیک میپردازیم و با ارائه مطالب مرتبط در این حوزه تلاش میکنیم راه درست تبلیغ را به شما نشان دهیم . با ما همراه باشید و سوالات خود را با قسمت نظرات مطرح کنید .
پایان .
4 دیدگاه
واقعا هم این روزها فقط باید تبلیغ رو هدف مند انجام داد غیر از این نتیجه نمیشه گرفت
با حرفاتون موافقم
خوب خیلی ها تبلیغ هدفمند انجام نمی دن دوست عزیز هم سخته هم هزینه بر
تا حدودی با نظر شما موافق هستیم ، اما در هر صورت باید به فکر چاره ای اساسی بود .