Search
Close this search box.

این 3 طرح در تبلیغات شکست می خوردند !

این 3 طرح در تبلیغات شکست خوردند !

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

این 3 طرح در تبلیغات شکست خوردند !

امروز میخواهیم در این مطلب اشاره ای به 3 طرح تبلیغاتی داشته باشیم که از نظر طراحی بنر شکست خورده اند ، طراحی این سه طرح به گونه ای انجام شده است که فارق از صرف هزینه ای که صورت گرفته است ، با طراحی ضعیف مسیر موفقی را طی ننموده است و ما به بررسی این موضوع می پردازیم .

ما در وب سایت ^ پارسی طرح ایرانیان ^ که به صورت تخصصی به طراحی بنر می پردازیم ، همواره در طرح هایی که انجام می دهیم بر این موضوع تاکید داریم که طرح باید خوانا و گویای واضحی از معرفی شرکت یا یک محصول باشد ، در غیر اینصورت نتیجه نا معینی پیش روی تبلیغ دهنده پیش بینی می کنیم . روزانه طرح هایی زیادی در دنیای وب مشاهده میکنیم ، این طرح ها اصولا با توجه به حساسیت هایی که توسط صاحبان مشاغل وجود دارد و استاندارد هایی که برای تبلیغات بنری تعریف شده است دارای کیفیت نسبتا مطلوب و گاها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند ،

اما یکی از دغدغه هایی که همیشه داشته ایم و به آن در ^ وبلاگ پارسی طرح ایرانیان ^ اشاره کردیم ، توجه به جزئیات در تبلیغات است که باید به شکلی انجام شود که در حین انجام پروسه تبلیغات میزان پیشرفت را حس کنید و هزینه ای که بابت تبلیغات می پردازید مثمر ثمر باشد . چرا وقتی میتوانید با کمی هزینه بیشتر و دقت بیشتر کاری را انجام دهید و نتیجه بسیار قابل قبول تری دریافت کنید ، برخی ها انجام نمی دهند ! ، برخی ها در برابر برخی نکات مقاومت نشان می دهند و تا جایی بر ایده های نادرست خود پایبند هستند که حتی هدر رفت سرمایه تبلیغاتی هم برایشان بی اهمیت است . بهانه ی این مطلب ، سه طرحی است که در یک وب سایت خبرگزاری بزرگ در حال نمایش است ، این بنر های تبلیغاتی با توجه به عدم رعایت نکات استاندارد در تهیه و اجرای یک طرح تبلیغاتی مناسب ، نرخ کلیک و جذب مخاطب خود را تا 70% درصد کاهش داده اند . ایا این رقم ، میزان قابل توجهی نیست ؟

وقتی شما میتوانید با کمی نگاه جامع تر و دقیق تر نسبت به تبلیغات ، اگهی خود را منتشر کنید و بازخورد بالایی دریافت کنید به نظر شما رعایت چند تکنیک و قوائد ارزش این موفقیت را ندارد ؟ ، وقتی رقابت سنگین می شود و بسیاری به دنبال راه حل های اصولی برای جذب مخاطب بیشتر هستند چرا شما نباید جزو آن دسته باشید ، جالب است بدانید در گذشته وقتی به تبلیغات اینترنتی نگاه می کردیم کمتر طرح جذابی را نسبت به سال 98  مشاهده میکردیم و همین باعث می شد تا اگر طرح شما مقداری هم بی کیفیت باشد تاثیر منفی زیادی بر روی نمایش آگهی شما نداشته باشد .

طراحی منفی شماره یک :

در این طراحی که به صورت اسلاید به اسلاید تغییر میکند ، نقطه عطفی ندیدیم . این طرح بر پایه متن های زیاد و تصاویر طبیعی افراد تشکیل شده است . نکته ای که طراح و تبلیغ دهنده می بایست به آن توجه میکردند ، متن و تصاویر است . یک طرح بنر تبلیغاتی آنقدر ظرفیت ندارد که ما بخواهیم متن های زیادی را درونش بگنجانیم . بلکه بر عکس می بایست حد الامکان متون خود را کوتاه تر و جذاب تر کنیم . برای اثبات صحبت ما و نکته ای که اشاره کردیم بیایید یک بار دیگر این طرح را مرور کنیم .

طراحی منفی شماره یک

آیا توانستید تصاویر را به خوبی و با وضوح مناسب مشاهده کنید ؟

آیا توانستید متن ها را خوانا و بدون مشکل در زمان کوتاهی که نمایش داده می شود بخوانید ؟

اگر پاسخ شما منفی است ، پس الزام استفاده از تصاویر و متن ها به این شکل چیست ، وقتی ما نمی توانیم درست متن ها را بخوانیم ، تصاویر را ببینیم و از طراحی لذت ببریم . نباید اینگونه تبلیغات را انجام دهیم . در نگاهی متفاوت اگر ما حتی در طراحی این طرح کمی بازنگری می کردیم شاید برخی ضعف های این طرح نادیده گرفته می شد و حداقل با وضوح بالاتری متون و تصاویر را مشاهده میکردیم . بر این اساس این طرح دو مشکل بزرگ را با خود حمل میکند ، ابتدا عدم لزوم به استفاده از این مقدار متن و تصویر و در بخش دوم عدم طراحی مناسب و استاندارد است که با وجود تمام این موارد این امکان وجود داشت که طراحی نقاط ضعف کار را تا میزان قابل توجهی بپوشاند .

 

[idea]حتما بخوانید : چگونه تبلیغات هدفمند انجام دهیم ؟[/idea]

 

طراحی منفی شماره دو :

این طرح در برخی جنبه ها نزدیکی زیادی از نظرهای منفی به طرح شماره یک دارد ، برای مثال یک اسلاید با متن های زیاد ! بیایید قبل از بررسی نگاهی به این طرح داشته باشیم .

بعد مشاهده این تصویر این نکات لازم به ذکر است ، استفاده نا درست از رنگ ها ، اطلاعات متنی بسیار زیاد نسبت به ظرفیت پایین ابعاد بنر ، طراحی غیر استاندارد و غیر حرفه ای از بارزترین نکاتی است که در این تصویر دیده می شود ، با نگاهی عمیق تر میگوییم که چرا باید از یک متن طولانی استفاده کنیم و هیچ خوانایی نداشته باشد ، دقیقا همان مشکلی که در تصویر بنر تبلیغاتی قبلی مشاهده کردیم . بهتر نیست اگر خیلی الزام وجود دارد که از متن زیاد استفاده شود ؛ همان متن را کوتاه تر و بهینه تر کرد تا هم مفهوم به خوبی به مخاطب و بیننده منتقل شود و هم خوانایی مناسبی داشته باشد ؟ قطعا استفاده از این روش بسیار کارآمد تر از روش فعلی این تصویر می باشد .

 

[idea]حتما بخوانید : با جدیدترین سایزهای بنر تبلیغاتی آشنا شوید[/idea]

 

طراحی منفی شماره سه :

طرح شماره سه از نظر طراحی منفی نمره بهتری نسبت به شماره یک و دو می گیرد اما در مجموع نمره پایینی دارد که اگر این بنر را ببنید و ادامه مطلب را بخوانید بیشتر توضیح خواهیم داد .

 

 

اولین چیزی که شاید از دید شما هم دور نشده باشد ، حالت چشمک زن بودن تصویر است ، از آنجایی طراحی به صورت گیف انجام شده است این قابلیت فراهم است که طراح بتواند روی تصویر متحرک سازی انجام دهد ، این متحرک سازی میتواند بصورت جذاب و با حرکات موشن حرفه ای صورت گیرد و هم می تواند به صورت چشمک زدن یک متن یا تصویر یا حتی یک المان گرافیکی صورت گیرد . حالت چشمک زن بودن شاید در زمان کوتاه شما را جذاب کند اما اگر بخواهیم یک طراحی را بر پایه استاندارد و قوائد تبلیغات مدرن و روز انجام دهیم نباید تبلیغات ما به صورت چشمک زن انجام شود . از انجایی که چشمک زن بود باعث می شود برای بیننده آزار دهنده باشد ، این مدل طراحی به نوعی منسوخ شده به حساب می آید .  به همین دلیل است که کمتر شاهد این مدل طرح ها در سطح وب ، خصوصا در قالب تبلیغات جهت برند سازی هستیم .

در طرح چند معایت وجود دارد که به آن ها اشاره میکنیم ، اولین چیزی که به چشم ما می خورد عدم هماهنگی بین رنگ سبز و قرمز است ، شاید برای بهتر دیده شدن واژه ای که به رنگ سبز در آمده است ، رنگ زرد گزینه مناسب تری از سبز به حساب می آمد و جلوه ی بهتری داشت و همچنین هماهنگی بیشتری بین رنگ ها صورت میگرفت و چشمان بیننده کم آسیب میدید .

نکته منفی دوم ، در قسمتی از متن سمت چپ که عنوان را تغییر میدهد وجود دارد ، عدم اندازه یکسان متن ها و در بخشی تغییر فونت منفی ترین حالت ممکن استفاده از متن را تشکیل داده است . اینجا بهترین پیشنهاد این است که حتما یک فونت استفاده شود و اندازه ها یکسان باشند ( صرفا قسمت سمت چپ ) ، میزان کم دقتی در طراحی این تصویر در تمام جنبه ها صورت گرفته است ، حتی تصاویری که تغییر میکند یک کادر یکسان ندارد و با تغییر تصویر در قسمت فریم دچار نواقصی می شود . این نکاتی بودن که اگر در این تصویر گیف رعایت می شدند بازخورد مناسب تری برای تبلیغ دهنده به وجود می آمد .

انتهای مطلب.

مطالب جذاب رو در ایمیلتون دریافت کنید

هم اکنون در مجله پارسی طرح ایرانیان عضو شوید.

پیشنهاد میکنیم:

عکاسی پرتره
ابزار طراحی

عکاسی پرتره چیست؟

عکاسی پرتره، به طور کلی، به نقاشی، عکس یا هر نوع تصویر دیگری از صورت یک شخص گفته می‌شود که هدف آن نمایش شخصیت یا

روانشناسی رنگ قرمز
بازاریابی اینترنتی

روانشناسی رنگ قرمز در تبلیغات

روانشناسی رنگ قرمز؛ قرمز رنگی گرم، پرشور و قوی است که در تبلیغات برای جلب توجه و القای احساسات مختلف به کار می‌رود.   روانشناسی