ابزار های دیجیتال مارکتینگ به عنوان نیروی محرک و اصلی فاز اجرایی بازاریابی اینترنتی به حساب می آیند، اگر شما از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مطلع نباشید و نتوانید از آن ها در جای درست استفاده نمایید. مطمئنا نمی توانید کمک بزرگ به موفقیت عملیات ها و برنامه ریزی های بازاریابی خود داشته باشید. ابزار های تحلیل سایت در دیجیتال مارکتینگ یکی از مهمترین و کلیدی ترین بخش های مارکتینگ آنلاین محسوب می شود که ما در این مطلب از مجله پارسی طرح ایرانیان به معرفی تک تک آن ها می پردازیم.
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
اگر شما یک علاقمند به دیجیتال مارکتینگ هستید یا قصد دارید اتفاق مثبتی در روند فروش خود در سطح وب ایجاد نمایید باید معقوله ی مارکتینگ آنلاین را جدی بگیرید. یکی از ابزارهای موفقیت در این حوزه، استفاده از ابزارها و راه هایی است که به شما می کند بدانید قرار است چه کاری انجام دهید و در طی انجام پروسه بازاریابی آنلاین خود به کمک ابزارها به تحلیل و بررسی و اقدامات هدفمند مسیر خود را مشخص و نتیجه لازم را کسب کنید.
ابزارهای بازاریابی دیجیتال اینگونه هستند که هر کدام یک وظیفه ای را دنبال میکنند و با توجه به وسعت و دنیای بزرگ مارکتینگ آنلاین شما نمی توانید از میان انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تنها یک مورد را انتخاب کنید و آن را در مسیر بازاریابی خود بکار ببرید. وجود و استفاده آن ها در کنار یکدیگر می توانند اتفاق بزرگی را برای شما به همراه بیاورند. پس با ما همراه باشید تا ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را به صورت مشخص برای شما بازگو کنیم.
اگر علاقمند هستید می توانید مقاله ” تاثیر تبلیغات بر سئو ” را در کمتر از 5 دقیقه مطالعه کنید.
بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال:
با توجه به وجود ابزارهای مختلف بازاریابی و کاربرد آن ها، ما برای شما صرفا ابزارهایی را معرفی می کنیم که در سال های اخیر بیش از هر ابزار دیگری در میان شرکت های سئو، متخصصان مارکتینگ مورد استفاده قرار گرفته است. که به شما پیشنهاد میکنیم این ابزارها را در اولویت خود برای بکارگیری قرار دهید.
1- بهینه سازی وب سایت برای مخصوصا گوگل!
کمتر کسی را می شناسیم که در فضای مجازی فعالیت تجاری داشته باشد اما نام سئو و بهینه سازی وب سایت به گوشش نخورده باشد. اگر این ابزار را به عنوان اولین ابزار معرفی میکنیم بی دلیل نیست. در چند سال اخیر یکی از اصلی ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، بهینه سازی صفحات و محصولات سایت شما و نمایش در رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو به خصوص گوگل است. که آن را SEO می نامند. مجموعه اقداماتی که توسط متخصصان این امر بر روی محصولات سایت شما انجام می شود تا در گوگل در میان هزاران هزار صفحه، با توجه به کلمه کلیدی هدف نمایش محصول شما در اولویت قرار بگیرید و رتبه بالاتری کسب کند. هر چه رتبه شما به خط 1 نزدیک تر باشد ( در صورت انتخاب کلمه کلیدی مناسب ) فروش شما به رقم های چشم گیری خواهد رسید.
SEO امروزه به عنوان قدرتمندترین روش و ابزار بازاریابی دیجیتال شناخته می شود که توجه به آن به تمامی شرکت ها و فعالیت های تجاری در عرصه وب توصیه می شود.
2- شبکه های اجتماعی
بسیاری رقابت میان شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو یک رقابت تنگاتنگ می دانند چرا که هر دوی آن ها از پرکاربردترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شناخته می شوند که توسط کاربران اینترنتی مورد استقبال بالایی قرار گرفته است. البته اکنون که در حال نوشتن این مطلب هستم موانع زیادی برای اصلی ترین و پر بیننده ترین شبکه های اجتماعی بین المللی در کشور به وجود آمده است و همین موضوع سبب افت شدید فروش و کاربران این شبکه ها در کشور شده است. اما با این حال در میان انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در سطح جهان شناخته می شود که بسیاری از شرکت های تجاری یا فروشندگان محصول؛ استفاده از شبکه های اجتماعی را به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که رایگان هم می باشد، می شناسند و آن را مورد استفاده از کسب و کار خود قرار می دهند.
اگر به دنبال این هستید که در شروع کار هزینه های خود کاهش دهید و وارد دنیایی با تعداد مشتری میلیونی شوید. شبکه های اجتماعی را نادیده نگیرید.
اگر علاقمند هستید ” تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت ” را بخوانید.
3- تبلیغات کلیکی:
هزینه هایش بالا رفته است اما هنوز می توان آن را به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال که متخصص در برندینگ است معرفی کنیم، البته این متخصص برندینگ به دو نیروی محرک دیگر احتیاج دارد. ابتدا یک سرمایه کافی برای تبلیغات و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی هدفمند و دیگری داشتن یک بنر تبلیغاتی حرفه ای با نمایش درخشان خدمات شما در رسانه های اینترنتی.
خوشبختانه بر خلاف گذشته بسیاری متکی به گوگل ادوردز بودند. اکنون به کمک پلتفرم های داخلی و ابزارهای ساخت کمپین که به صورت حرفه ای عمل میکنند می توانید کمپین های جذاب و هدفمندی بسازید و کسب و کار خود را معرفی کنید. یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از سرویس های داخلی تبلیغات کلیکی عدم پرداخت به صورت دلاری می باشد و شما می توانید از بسیاری از مزایای سرویس adwords در سرویس های داخلی بهره مند شوید. اگر شما هم به دنبال ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هستید، تبلیغات کلیکی را از دست ندهید.
اگر علاقمند هستید ” تبلیغات کلیکی چیست ؟ ” را بخوانید.
4- بازاریابی ایمیلی :
از بازاریابی ایمیلی در یک دهه ی گذشته صحبت های بسیاری شده است، تاکید های زیادی هم در راستای بکارگیری از آن صورت گرفته است اما به دلیل تخصصی بودن روش استفاده از آن و نبود پلتفرم های قدرتمند داخلی که بتواند نیاز کاربر در این زمینه را برطرف کند سبب شده است که تنها 10% یا کمتر از 10 درصد شرکت ها به صورت حرفه ای از این ابزار دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایند.
بازاریابی ایمیل یکی از شناخته شده ترین روش ها و انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که در کشور ما تنها درصد کمی آن به شیوه ای موثر بهره مند هستند. جالب است بدانید که اگر شما به روش نوین بازاریابی و به صورت هدفمند از این ابزار قدرتمند استفاده کنید، میتوانید به اندازه ای فروش داشته باشید که حتی در بسیاری مواقع تبلیغات کلیکی چنین فروشی برای شما به همراه نخواهد آورد. یکی از مزیت های اصلی این ابزار بازاریابی دیجیتال، ساخت کمپین های بسیار هدفمند و موثر است که مستقیما مشتریان را هدف قرار می دهند و جذب بالایی دارد.
5- گرافیک تبلیغاتی!
خرسندیم که اکنون، درصد قابل توجهی از کسب و کارها دیگر مانند گذشته فکر نمی کنند و وقتی قرار است تبلیغات کنند، تمایشان به طراحی اختصاصی گرافیکی برای تبلیغاتیشان افزایش پیدا کرده است. دیگر این جمله کلیشه ای گفته میشد یک ” یک چیزی بزنید بره! ” کمتر شنیده می شود. گرافیک جایگاهش اثبات شده است و نه تنها به عنوان یکی از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توان از آن نام برد بلکه گرافیک اساس بسیاری از اقدام بازاریابی آنلاین و آفلاین است و اگر استفاده طراحی بصری در یک تبلیغ نباشد، حتی نتوانیم نامی از تبلیغ ببریم. چرا که لازمه اصلی ترین تبلیغ کردن نمایش تصویر است. در تبلیغات اینترنتی طراحی بنر تبلیغاتی یکی از پرکاربرد ترین اقدامات به شمار می رود.
در این مطلب تلاش کردیم به بخش های اصلی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. بخش دیگر به ابزارهای تحلیل مرتبط است که بزودی در مجله سایت پارسی طرح ایرانیان به این موضوع مهم پرداخته خواهد شد.