Search
Close this search box.

تبلیغات موثر در سایزهای کوچک !

تبلیغات موثر در سایزهای کوچک !

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دغدغه اکثر هنگامی بیشتر می شود که میخواهیم یک کمپین موفق تبلیغاتی ایجاد کنیم،اول نمی دانیم کجا تبلیغ دهیم و بعد از آن نمی دانیم از چه روشی استفاده کنیم تا تبلیغاتی که از طریق ” بنر ” انجام می دهیم در بالاترین سطح ممکن انجام شود و موثر باشد.

امروز در این مطلب می خواهیم به تبلیغات موثر در سایزهای کوچک بپردازیم. یعنی به شکلی از طراحی استفاده کنیم تا در تبلیغاتی که ابعاد کوچکی دارند بهترین بازدهی و نرخ تبدیل را بدست بیاوریم.

 

تبلیغات موثر در سایزهای کوچک !

چندی پیش درباره ” بهترین روش های تبلیغات در ایران ”  صحبت کردیم به موارد متعددی اشاره کردیم اما در آن مطلب درباره اینکه چطور در تبلیغاتی که ابعاد کوچکی دارند کاری انجام دهیم تا بیش از پیش در نگاه مخاطب دیده و شناخته شویم کمتر گفتیم، امروز در این مطلب بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

می دانیم که تبلیغات اینترنتی در ابعاد مختلف و 1 تا 3 فرمت خروجی انجام می شود، اینکه تمایل داشته باشید در چه ابعادی تبلیغ انجام دهیم و طرح تبلیغاتی خود را در چه جایگاهی به تصویر بکشانیم به عوامل متعددی وابستگی دارد، از { هزینه تبلیغات، برنامه ریزی و وب سایت های هدف و … } که تمام این موارد در تبلیغات نقش دارند.

با این حال هیچگاه تضمینی وجود ندارد که شما یک تبلیغ در سایز بزرگ انجام دهید و موفق شوید و از سوی دیگر هیچ تضمیمی هم برای عدم موفقیت شما نیست. گاها یک تبلیغ کوچک تاثیرات بزرگ می گذارد، مهم این است که چگونه و با چه تکنیکی بتوانیم از ابعادی که در اختیار داریم استفاده کامل داشته باشیم.

 

طراحی و تغییر سایز

 

طراحی و تغییر سایز :

یکی از کارهایی که باید انجام دهید، طراحی و ریسیاز طرح بر اساس سایز است، برای مثال اگر شما یک طرح دارید که در ابعاد 728 در 90 پیکسل طراحی شده، باید به صورت اختصاصی و کاملا مناسب و درست تغییر سایز دهید تا در سایز جدید { کوچک یا بزرگتر } کامل متناسب سازی شود، به هیچ عنوان دفورم نشده و به خوبی در ابعاد مختلف تنظیم، خوانا و جذابیت داشته باشد.

 

موارد اضافه را در سایزهای کوچک

 

موارد اضافه را در سایزهای کوچک حذف کنید :

یکی از کارهایی که اغلب مورد توجه قرار نمیگیرد، عدم حذف موارد اضافی است. باید در نظر داشته باشید در سایز های خصوصا کوچک تر شما باید هر موردی که باعث افزایش زمان نمایش میشود را حذف کنید، البته موارد غیر ضروری ! کمتر کاربری را پیدا میکنید که روی تبلیغ شما بیش از 4 ثانیه زمان بگذارد. چه بسا اگر این تبلیغ شامل موارد بی مورد و غیر ضرور باشد که قطعا زمانی برای مشاهده طرح شما نمی گذارد.

 

فونت خوانا و زیبا انتخاب کنید

 

فونت خوانا و زیبا انتخاب کنید:

یکی دیگر از موارد مهم انتخاب نوع قلم یا فونت طرح در سایزهای کوچک تر است، ما درباره ” فونت در کارت ویزیت ” ، ” بهترین فونت برای پست اینستاگرام ” به صورت جامع صحبت کردیم و به طور کلی باید بر این موضوع آگاه باشید که هرچه طرح شما کوچک تر می شود نمایش و دیده شدن محتوا سخت تر است.

به همین جهت اگر خود را جای مخاطب بگذارید، متوجه این موضوع می شوید که باید فونت خوانا و زیبایی انتخاب کنید تا در سرعت بالا نمایش متن شما سریعا خوانده شود. در غیر اینصورت تبلیغ شما آسیب جدی می بیند.

 

توضیحات بی مورد را حذف کنید ! فقط متن های مهم :

به دفعات در تبلیغات اینترنتی دیده ایم که در یک طرح کوچک تبلیغاتی متن های زیاد، بی مورد و طولانی به کار گرفته شده است. حتی ما در پارسی طرح ایرانیان گاها با این موارد مواجه بوده ایم که مشتری طرحی سفارش می دهد و توقع گنجاندن متن های زیاد در یک ابعاد کوچک دارد.

این کار کاملا غیر منطقی است، به ضرر شماست. همانطور که گفته شد، کاربر نه حوصله خواندن چنین متن هایی را دارد و نه متوجه متن های شما در یک طرح کوچک می شود. بهترین کار این است که تعداد متن های تبلیغاتی خود را تا حد امکان کاهش دهید و خود را جای مخاطب خود بگذارید. پیشنهاد می کنیم مطلبی که چندی پیش درباره ” با بهترین متن های تبلیغاتی آشنا شویم ! ” را مطالعه کنید.

 

نتیجه گیری :

تبلیغات زمانی موثر هستند که جنبه های مختلف آن را در نظر گرفته باشید، بدانید که هر تبلیغ بر اساس جایگاه، ابعاد،موضوع و … می تواند ساختار، برنامه و استراتژی مختلفی را نیاز داشته باشد که باید بر اساس آن برنامه تبلیغاتی خود را تدوین کنید. اگر می خواهید مانند برندهای مطرح در تبلیغات به خوبی دیده شوید بهتر از زمان خوبی برای تحقیق و بررسی های اولیه صرف کنید.

با اینکار تبلیغات شما با دقت بیشتری انجام می شود، در نظر داشته باشید ابعاد کوچک نه تنها در وب سایت های اینترنتی بلکه برای پلتفرم هایی نظیر تلفن های همراه به کار گرفته می شود، چه خوب است اگر از این تبلیغات نهایت بهره را کسب کنیم و به بالاترین سطح موفقیت در تبلیغات مد خود دست یابیم.

مطالب جذاب رو در ایمیلتون دریافت کنید

هم اکنون در مجله پارسی طرح ایرانیان عضو شوید.

پیشنهاد میکنیم:

عکاسی پرتره
ابزار طراحی

عکاسی پرتره چیست؟

عکاسی پرتره، به طور کلی، به نقاشی، عکس یا هر نوع تصویر دیگری از صورت یک شخص گفته می‌شود که هدف آن نمایش شخصیت یا

روانشناسی رنگ قرمز
بازاریابی اینترنتی

روانشناسی رنگ قرمز در تبلیغات

روانشناسی رنگ قرمز؛ قرمز رنگی گرم، پرشور و قوی است که در تبلیغات برای جلب توجه و القای احساسات مختلف به کار می‌رود.   روانشناسی