اگر امروزه نام شبکه های اجتماعی را بشنوید، کنجکاو نخواهید شد. امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی انقدر برای ما آسان و پر کاربرد شده است که کمترین زمانی که در این رسانه های مجازی سپری می کنیم به چند ساعت در روز می رسد و به همین دلیل امروز در راستای مقالات دیجیتال مارکتینگ از ” پارسی طرح ایرانیان ” به موضوع طراحی کاور پست اینستاگرام می پردازیم.
طراحی کاور پست اینستاگرام
وقتی شما در اینستاگرام فعالیت تجاری انجام می دهید طی نمودن مراحل فروش یک محصول یا خدمت در این شبکه اجتماعی و شیوه ی اجرای آن اهمیت بیشتری پیدا میکند، یکی از این اقدامات استفاده صحیح از تصاویر در پست های اینستاگرامی است.
وقتی شما از پروفایل صفحه تا هایلایت ها و کاور پست اینستاگرام خود را از نظر بصری، استاندارد و کاربر پسند انجام می دهید مطمئنا در نگاه مخاطب واکنش مثبت تری دریافت می کنید، علل الخصوص وقتی شما ساخت کاور پست اینستاگرام خود را به یک طراح متخصص در این امر سپرده باشید.
منظور از ساخت کاور پست اینستاگرام اختصاصی چیست ؟
خوشبختانه شبکه های اجتماعی حساسیت زیادی بر روی تصاویر ندارند، اما دلیلی بر آن نیست که شما بخواهید از تصاویر نامناسب و غیر استاندارد استفاده نمایید. وقتی شما یک صفحه ی تجاری در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ایجاد می کنید و به دنبال جذب فالوور های هدف خود هستید باید بدانید که روند جذب فالوور و معرفی خود به مخاطب باید از جهات مختلف به صورت حرفه ای صورت پذیرد.
پیشنهاد می شود : بهترین شبکه های اجتماعی برای تبلیغات را بخوانید.
یکی از الزامات رضایت مخاطبان هدف استفاده از تصاویر جذاب و اختصاصی است. تصاویر همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده اند، اگر شما یک متن یا محصول بسیار ارزشمند تهیه کرده باشید اما تصاویر یا طرح گرافیکی محصولات یا خدمات شما جذاب نباشند مطمئنا از نگاه مخاطب نمره ی مثبتی دریافت نخواهید کرد.
حال در شبکه های اجتماعی مانند Instagram یکی از مهمترین ویژگی ارسال پست های موثر، ساخت کاور اینستاگرام حرفه ای و اختصاصی است. وقتی شما از یک طرح اختصاصی و استاندارد استفاده میکنید کاربر در نگاه اول به حرفه ای بودن کسب و کار شما پی می برد و در ابتدا ورود و مشاهده پست شما حس خوبی به دست می آورد.
انواع طراحی کاور پست اینستاگرام :
قالب های ثابت :
طراحی کاور پست اینستاگرام برای مقاصد مختلف تبلیغاتی انجام می شود، برای مثال شرکتی تمایل دارد یک قالب اولیه داشته باشد اما برای هر پست صرفا تصویر داخل قالب و متن عنوانی آن را تغییر دهد، در این مواقع طراح گرافیک باید یک قالبی طراحی کنند که بعد از گذشت تعداد زیادی پست از نظر بصری همچنان برای مخاطب جذابیت داشته باشد.
توجه داشته باشید معمولا در این کاورها که تم یا فرم طرح به صورت ثابت اما محتوا تغییر می یابد، بهترین و موثرترین حالت محتوایی استفاده از ” لوگو “، ادرس صفحه اینستاگرامی، تصویر و عنوان کوتاه مناسب می باشد، این مدل پست ها امروزه محبوبیت بالایی در میان صفحاتی دارند که روزانه تعداد زیادی پست منتشر می کنند و پست هایشان به اکسپلود اینستاگرام می آید.
ماهیت این کاور بیشتر نمایش بزرگ عنوان، رنگ های جذاب، استفاده از یک تصویر با کیفیت است، در نظر داشته باشید که وقتی کاربر تعداد زیادی پست را در صفحه شما یا در اکسپلود به صورت یکجا و به صورت شبکه ای مشاهده میکنند عناصر ریز خوانایی ندارد و مهم است که طراحی شما به یکی باشد که در اندازه ی کوچک کاملا خوانا و جذاب باشد.
طرح های اختصاصی تبلیغاتی :
یکی دیگر از مدل های طراحی کاورها، طرح اختصاصی بر اساس هر پست می باشد، معمولا این مدل طرح ها بر اساس محتویات و تصاویر مد نظر کارفرما به صورت اختصاصی انجام شده و جنبه تبلیغاتی دارند. مانند بنر های پست ثابت در سایت های اینترنتی که درون این طرح ها چند متن کلیدی بر اساس محصول یا خدمتی که قصد معرفی و تبلیغ آن را دارید انتخاب میکنید و طراح یک طرح حرفه ای و استاندارد جهت انتشار به صورت پست در صفحه ی شخصی، کاری شما یا صفحات دیگر برای تبلیغ کردن محصول آماده می سازد.
کاور های اسلایدی :
از جمله بهترین روش های کاور برای پست اینستاگرام، کاورهای اسلایدی است. کاور های اسلایدی بیشتر برای پست های آموزشی مورد استفاده قرار میگیرد و به نوعی می توانیم یکی از مدل های جذاب کاور های اینستاگرام بدانیم. به این صورت که شما یک متن آموزشی دارید و از طرفی کپشن های پست را مناسب درج محتوا نمی دانید بهترین و جذاب ترین روش استفاده کاور های اسلایدی است.
به این شکل که شما یک طرح کاور برای ابتدا پست در اسلاید اول طراحی میکنید سپس بر اساس مقدار متن، در اسلاید های بعد متن را با یک طرح گرافیکی ترکیب و به صورت یک یا چند اسلاید نمایش می دهید، این روش جزو پرکاربرد ترین مدل های نمایشی در اینستاگرام است.
ما در ” اینستاگرام پارسی طرح ایرانیان ” برای مطالب آموزشی خود از این روش استفاده میکنیم و بازخورد مناسبی از کاربران خود دریافت کرده ایم.
چگونه کاور پست اینستا بسازیم ؟
اینکه چگونه کاور پست اینستا بسازیم راه های مختلفی دارد، اگر شما توانایی انجام کارهای گرافیکی را داشته باشید که می توانید شخصا با رعایت برخی نکات استاندارد در طراحی کاور ها اینکار را انجام دهید.
در غیر اینصورت می توانید از طریق نرم افزارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد استفاده نمایید، این نرم افزار اغلب کاربردی و برای افرادی که از نظر و هزینه محدودیت دارند بسیار مناسب است. البته که وقتی شما از یک نرم افزار آماده استفاده میکنید نباید توقعی خلق تصاویر نامحدودی داشته باشید اما در کوتاه مدت و پست های ساده کاملا مناسب هستند.
در انتها اگر برای شما هیچکدام از روش های بالا مغدور نباشد، میتوانید انجام اینکار را به طراحان ما در پارسی طرح ایرانیان بسپارید، ما در سایت پارسی طرح ایرانیان کلیه امور طراحی تبلیغاتی برای پلتفرم های مختلف را به صورت تخصصی انجام می دهیم و همواره بر این تلاش هستیم که طرح شما از سایر رقبا متمایز و ماندگاری بیشتری داشته باشد.
برای انجام اینکار : به صفحه سفارش طراحی مراجعه نمایید .