Search
Close this search box.

کاربرد تبلیغات بنری گوگل برای ایرانی ها !

تبلیغات بنری گوگل

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

روش های زیادی برای تبلیغات وجود دارد که کسب و کارها از آن طریق نسبت به معرفی محصولات خود به دیگران استفاده کنند. یکی از انواع پرکاربرد این مدل تبلیغات، تبلیغات بنری است. برای استفاده از این مدل تبلیغات باید نسبت به ” ساخت بنر تبلیغاتی ” خود اقدام نموده، سپس سایر مراحلی که در ادامه به آن ها میپردازیم را انجام می دهید تا تبلیغ شما به نمایش در آید.

اما روی صحبت ما در این مطلب بیشتر در ارتباط با تبلیغات بنری گوگل می باشد و اینکه این تبلیغات برای ما ایرانی ها چه کاربردی دارد. آیا مفید است و به ما در جذب مخاطب کمک می کند یا خیر سودی نداشته و صرفا ارز را از کشور خارج کرده ایم بدون آنکه برای کسب و کار ما آورنده ای داشته باشد.

 

تبلیغات بنری گوگل چیست ؟

همانطور که داخل کشور سرویس هایی وجود دارند که خدمات تبلیغات کلیکی یا به اصلاح PPC ارائه می دهند، سرویس های معتبری همچون گوگل اذر وجود دارند که خدمات تبلیغاتی گسترده ای در سطح جهان ارائه می دهند، شاید بزرگترین تفاوت سرویس های داخلی با خارجی همچون گوگل ادز در گستردگی نمایش تبلیغات در کشورهای مختلف باشد.

به طوری که اگر شما طرح تبلیغاتی خود را در تبلیغات گوگل ادز به تصویر درآورید میتوانید موقعیت جغرافیایی تعریف کنید که در کدام کشور، شهر و در چه زمانی به نمایش در آید. در غیر اینصورت بسیاری از خدماتی که سرویس های خارجی ارائه می دهند امروزه توسط سرویس دهندگان ایرانی پشتیبانی و ارائه می شود.

به طور کلی تبلیغات بنری گوگل یا Google Display Network همان تبلیغاتی را ارائه می دهند که در داخل کشور در پلتفرم های مختلف مشاهده کرده ایم، برای مثال وقتی شما توسط یکی از اپ استورهای داخلی یک بازی ( رایگان ) دانلود و اجرا میکنید بعد از مدت زمانی یک تبلیغ به شما نمایش داده می شود، ابزاری که باعث نمایش این تبلیغ می شود همان ابزارهای برنامه نویسی شده ی گوگل اذر است.

همین موضوع در نسخه های بین المللی در اپلیکیشن ها، وب سایت ها و تبلیغات قبل از نمایش ویدیو ها و … می توان توسط سرویس دهنده بنری گوگل انجام داد.

 

چرا ایرانی از تبلیغات بنری گوگل استفاده میکنند ؟

 

چرا ایرانی از تبلیغات بنری گوگل استفاده میکنند ؟

اصرار ایرانی ها برای تبلیغات در سرویس های تبلیغاتی گوگل چیست، همانطور که مطلع هستید هزینه تبلیغات در سرویس های خارجی چندین برابر سرویس های داخلی است، چرا که هزینه باید به دلار پرداخت شود و این موضوع کاملا به نرخ ارز بستگی دارد. اما یکی از دلایل این موضوع را می توان به نمایش گسترده و وسیع قاره ای تبلیغات بدانیم.

اگر شما از طریق گوگل ادز تبلیغات خود را انجام دهید می توانید کشورهای بیشتری را برای جذب مخاطب انتخاب کنید، خصوصا زمانی که قرار است شما به صورت بین المللی فعالیت تجاری انجام دهید یا محصولات خود را به یک کشور خاص و مخاطب خاصی به فروش برسانید.

دلیل بعدی می تواند جایگاه نمایش تبلیغات باشد، قطعا در داخل کشور سایت های بزرگی داریم که می توانید برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید و بازخورد بسیار خوبی دریافت کنید، اما وقتی صحبت از جایگاه های برتر در کشورهای دیگر می شود، طبیعی است که باید به ابزارهای بین المللی همچون گوگل رجوع کنید.

گوگل اذر این قابلیت را برای ایرانی ها فراهم می کند تا در بزرگترین سایت های جهان محصول و خدمات شما دیده شود، چه بسا اگر شما از این تبلیغات به شکل بهینه و کاربردی و هدفمند استفاده کنید می توانید تجارت بین المللی برای کسب و کار خود داشته باشید.

 

 

آیا می توان برای برندسازی از این تبلیغات استفاده نمود ؟

بله، این تبلیغات می تواند کمک خوبی در راستا ” اهداف برندسازی ” شما داشته باشد. شما میتوانید با نمایش بنرهای تبلیغاتی خود در این پلتفرم که به صورت جهانی در سایت ها و اپلیکیشن های معتبر به تصویر کشیده می شود، به خوبی دیده شوید.

 

تبلیغات بنری گوگل در سایت ها و اپلیکیشن

 

آیا این تبلیغات در سایت ها و اپلیکیشن های داخلی هم دیده می شود؟

تقریبا خیر، اگر بخواهیم واضح تر درباره این سوال صحبت کنیم، معمولا در سایت های داخلی بهترین گزینه استفاده از ابزار های داخلی است، چرا که هم محدودیت های کمتری برای استفاده وجود دارد و هم خطرات ناشی از تحریم ها در پرداخت های مالی و اختلالات نمایشی را به دنبال ندارد.

از سوی دیگر، در حال حاضر سرویس دهندگان بین المللی حساسیت بالایی بر روی وب سایت ها و سرویس های داخلی دارند و به دلیل محدودیت های جهانی که بر کشور ما وجود دارد شرکت هایی همچون گوگل خدمات خود را به شدت برای ایرانی ها محدود و یا غیر ممکن کرده اند.

تبصره:

البته در نظر داشته باشید، اگر شما از اپلیکیشن ها یا وب سایت هایی که خارج از ایران تهیه و طراحی شده اند استفاده کنید این تبلیغات را می بینید. برای مثال وقتی شما در گوگل پلی یک نرم افزار آموزش زبان دانلود میکنید و در حال یادگیری هستید بعد از دقایقی کوتاه تبلیغات کوتاهی به شما نمایش داده می شوند که این تبلیغات عموما از سرویس های گوگل بکار گرفته شده است.

همانطور که می دانید ما ایرانی ها از اپ ها و سایت های خارجی زیادی در طول روز استفاده میکنیم، مطمئنا هر کسب و کار یا تجارتی که بخواهد کاربران ایرانی داخل کشور را هدف تبلیغ خود قرار دهد می تواند از این سرویس (  تبلیغات بنری گوگل یا Google Display Network  ) استفاده نماید و نسبت به پیش برد اهداف برندسازی خود بکار گیرد.

 

 

حذف تبلیغات گوگل پلی در بازی

حذف تبلیغات گوگل پلی در بازی چطور انجام می شود؟

برای حذف تبلیغات گوگل پلی در بازی، شما می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

1. خرید نسخه پولی بازی: برخی بازی‌ها دارای نسخه‌های پولی هستند که تبلیغات آن‌ها حذف شده است. شما می‌توانید با خرید این نسخه‌ها از فروشگاه گوگل پلی، تبلیغات را حذف کنید.

2. استفاده از برنامه‌های حذف تبلیغات: برخی برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند تبلیغات را از بازی‌ها حذف کنند. برای استفاده از این برنامه‌ها، ابتدا باید دانلود و نصب آن‌ها را از فروشگاه گوگل پلی انجام دهید. سپس بازی مورد نظر خود را اجرا کنید و برنامه حذف تبلیغات را روشن کنید. به این ترتیب، تبلیغات در بازی شما حذف خواهند شد.

 

 

 

 

 

مطالب جذاب رو در ایمیلتون دریافت کنید

هم اکنون در مجله پارسی طرح ایرانیان عضو شوید.

پیشنهاد میکنیم:

رشته گرافیک
آخرین مطالب

از رشته گرافیک چه می دانید؟

اهمیت و کاربردهای رشته گرافیک در دنیای مدرن در دنیای مدرن امروزی، رشته گرافیک یکی از مهمترین و پرکاربردترین حوزه‌های هنری و فناوری است که

چرا و چه موقع به اربیل عراق سفر کنیم؟
رپورتاژ خبری

چرا و چه موقع به اربیل عراق سفر کنیم؟

چرا و چه موقع به اربیل عراق سفر کنیم؟ شهر هزارساله اربیل، پایتخت اقلیم کردستان و هم‌مرز با ایران و ترکیه است. اربیل و جاذبه‌های