Search
Close this search box.

آیا هنوز حجم تصاویر در تبلیغات اهمیت دارد ؟

آیا هنوز حجم تصاویر در تبلیغات اهمیت دارد ؟

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آیا هنوز حجم تصاویر در تبلیغات اهمیت دارد ؟

به واقع هنوز پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد ، در چند سال گذشته یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام ^ طراحی بنر برای وب سایت های اینترنتی ^ در نظر گرفته می شد ، رعایت مقدار حجم خروجی آن تصویر تبلیغاتی بود . به طوری که طراح علاوه بر تکنیک های طراحی باید به این موضوع توجه می داشت که نباید در مجموع کارهایی که در طراحی انجام می دهد ، روند به شکلی پیش رود که حجم تصویر خروجی بیش از مقدار استاندارد باشد . برای مثال اگر شما در یک بنر گیف از چند تصویر ساده  که بصورت عکس می باشد استفاده میکردید نه تصاویر وکتوری ، حجم تصویر شما تا میزان قابل توجهی افزایش می یافت و این موضوع سبب می شد تا بسیاری از سایت ها تبلیغ شما را در صفحه شان نشان دهند و این محدودیت وجود داشت .

به همین دلیل از آنجایی عناصر گرافیکی در صورتی که به صورت متعادل مورد استفاده قرار گیرند ، عموما علاوه بر جذابیت در طراحی ، تاثیر زیادی در حجم خروجی طرح شما نمی گذارند و طبیعی است که مشکلی در نمایش تبلیغ شما به وجود نمی آمد .

 

[alert style=”warning”]در این ویدیو ، به نکات مهمی درباره حجم و کیفیت خروجی تبلیغات بنری اشاره کرده ایم که در هیچ وب سایتی دیده نمی شود ![/alert]

 

 

فرمت های تبلیغات در اینترنت کدامند ؟

در دو هفته ی گذشته مطلبی منتشر کردیم در رابطه با ^ سایزهای بنر تبلیغاتی ^ ، در آن مطلب بیشتر اشاره داشتیم به سایز هایی که به صورت استاندارد در قالب تبلیغاتی اینترنتی انجام می شود . اما در معقوله ی حجم ها و خروجی های تصاویر شرایط کاملا متفاوت است .

عموما پسوند ها در تبلیغات اینترنتی به شکل زیر است :

1 – فرمت .jpg

2 – فرمت .swf ( حدود چند سالی است که منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمیگیرد )

3 – .gif ( پرکاربرد و رایج ترین پسوندی است که همواره مورد استفاده قرار میگیرد )

4 – .html ( روشی جدید و مدرن با ساختاری متفاوت )

در میان فرمت های ذکر شده ، Gif. که یکی از رایج ترین فرمت های تصاویر در تبلیغات به شمار می رود و عموما محدودیت بیشتری نسبت به سایر فرمت ها دارد ، این فرمت از آنجایی که به صورت تصاویر متحرک گیف می باشد به صورتی طراحی میشود که چند تصویر یا عناصر گرافیکی در کنار یکدیگر قرار میگیرند و در طول یک مدت زمان چند ثانیه ای تا گاها چند دقیقه ای به صورت متحرک این عناصر و تصاویر به نمایش در می آیند .

در گذشته ی نه چندان دور وقتی شما می خواستید یک طراحی بنر گیف انجام دهید ، باید به این نکته توجه ویژه ای میکردید ، اینکه حجم بنر گیف شما از مرز ( 100 کیلوبایت ) گذر نکند . این مساله سبب می شد تا در بنر گیف ، بسیاری از تصاویر کاهش یابد و از مهم تر طراحی گاها کیفیت مطلوب و درجه ی یکی نداشته باشد .

چرا وب سایت ها محدودیت حجم بنر را قرار دادند ؟

هنگامی که شبکه های تبلیغاتی کلیکی روی کار آمدند ، این بستر فراهم شد تا تبلیغ دهنده و نمایش دهندگان با نگرش جدید به وضعیت و ساختار تبلیغات آنلاین نگاه کنند ، تغییر و تحولات زیادی در بحث تبلیغات آنلاین شکل گرفت و یکی از این تغییرات نظم بهتر تبلیغات از روند طراحی تا نمایش آن بود که شکل استاندارد تری به خود گرفت ، بنر هایی که نمایش داده می شد  با کیفیت و دانش بیشتری طراحی شدند و در سایت های اینترنتی سایز های جدید تر و جایگاه های مناسب تری برای آگهی ها در نظر گرفته شد .

یکی از دلایل مهم این محدودیت حجم ( 100 الی 150 کیلوبایتی ) این است که حجم صفحه ی اینترنتی بالا نرود و این مساله تاثیر منفی بر روی سرعت بارگزاری صفحات نداشته باشد . تصور کنید وقتی در یک صفحه ی اینترنتی 10 بنر تبلیغاتی باشد ، هر کدام بین 70 تا 250 کیلوبایت حجم داشته باشد ، اگر این موارد را در کنار محتوای وب سایت و سایر  آیتم ها و بخش ها قرار دهید به یک حجم بارگذاری نامناسبی می رسد که شاید برای برخی کاربران که سرعت اینترنت بالایی ندارند مشکل ساز شود . به همین دلیل این محدودیت قرار داده شد تا این مشکل بر طرف شود .

نکته :

این محدودیت برای نمایش تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیست ! هدف و منظور ما صرفا در تبلیغات آنلاین که در وب سایت های کشور صورت می پذیرد می باشد .

تغییراتی که در سال 98 شاهدش هستیم : 

در سال 98 برخی تغییرات را شاهد هستیم که درباره حجم بنر ها برخی محدودیت ها کاهش یافته است ، برای مثال ما برخی بنرهای شرکت اسنپ ، دیجی کالا و برند ها می بینیم که حجم بنرشان از محدودیت 150 کیلوبایت هم گذر کرده است و گاها به 600 کیلوبایت می رسد . طبیعی است این بنر می توانند جذاب تر باشند ، چرا که محدودیت کمتری در خروجی حجم بنر وجود دارد و طراحی می تواند از فریم ها و تصاویر بیشتری که به صورت حرکات موشن جذاب تری قابل نمایش است استفاده کند .

با این حال تا امروز در سال 1398 به صورت مقطعی و گزینشی اینگونه افزایش حجم در طرح ها را مشاهده کردیم باید ببینیم وب سایت ها این بر داشتن این محدودیت را به جان می خرند یا خیر .

در صورت بروزرسانی در حوزه حجم ها ، این مطلب بروزرسانی می شود و شما را با جدیدترین تغییرات در این حوزه آشنا خواهیم کرد .

مطالب جذاب رو در ایمیلتون دریافت کنید

هم اکنون در مجله پارسی طرح ایرانیان عضو شوید.

پیشنهاد میکنیم:

عکاسی پرتره
ابزار طراحی

عکاسی پرتره چیست؟

عکاسی پرتره، به طور کلی، به نقاشی، عکس یا هر نوع تصویر دیگری از صورت یک شخص گفته می‌شود که هدف آن نمایش شخصیت یا

روانشناسی رنگ قرمز
بازاریابی اینترنتی

روانشناسی رنگ قرمز در تبلیغات

روانشناسی رنگ قرمز؛ قرمز رنگی گرم، پرشور و قوی است که در تبلیغات برای جلب توجه و القای احساسات مختلف به کار می‌رود.   روانشناسی