تبلیغات اینترنتی امروزه به عنوان یک بخش مهم برای معرفی کسب و کار ها به شمار می رود، از آنجایی که رقابت در تبلیغات نسبت به گذشته افزایش چشم گیری داشته است توجه بیشتر به موضوعات و چالش های آن از الزاماتی است که باید در تبلیغات و ” طراحی بنر های کسب و کار ” به آن ها توجه نمود.
در این مطلب بیشتر می خواهیم درباره اینکه چرا نباید از بنرهای آماده برای تبلیغات استفاده کنیم، صحبت کنیم.
نقش بنر ها در تبلیغات آنلاین :
چندی پیش درباره ” روش های تبلیغات ” صحبت کردیم، برای انجام یک تبلیغ روش های متعددی پیش روی شماست که پیشنهاد مطلب لینک داده شده را کامل بخوانید.
یکی از این روش ها که در تبلیغات مورد توجه قرار میگیرد و می توانید کاربران زیادی به محصول خود لینک دهید، تبلیغات از طریق بنر است، بنرها به شما کمک می کنند تا شعارهای تبلیغاتی خود در قالب یک تصویر ثابت یا متحرک به صورت جذاب و حرفه ای به کاربر نمایش دهید و اینگونه تبلیغات نقش مهمی در معرفی کسب و کار و به خصوص محصولات و خدمات شما دارند.
چرا نباید از بنر های آماده برای تبلیغات استفاده کنیم !؟
دو انتخاب پیش روی شماست:
1- از طرح های آماده که توسط ابزار و فایل ها قابل ویرایش هستند در تبلیغات خود استفاده کنید.
2- بیایید و یک طرح اختصاصی سفارش دهید.
هرکدام از این دو مورد برای شما مزایا و معایبی همراه دارد که باید بر اساس شرایط خود بسنجید و انتخاب کنید. به طور کلی یک دلیل محکم برای استفاده نکردن از بنر آماده وجود دارد، اینکه شما در طرح آماده حق تغییرات محدودی دارید و باید بر اساس طرح پیشفرضی که هیچ ایده و خلاقیت اختصاصی ( بر اساس شغل و کسب و کار شما ) ندارد تبلیغات خود را انجام داده و هزینه نمایش بپردازید و اگر هم قرار به اصلاح داشته باشید چه نیازی داشتید که طرح آماده خریداری کنید ؟
ما هرگز توصیه نمی کنیم که از بنر های آماده برای تبلیغات استفاده کنید، شاید خرید طرح های که به صورت لایه باز فروخته می شود را در بخش های دیگر نظیر ( کارت ویزیت، آگهی ترحیم و … ) مشکل خاصی نداشته باشد اما وقتی صحبت از تبلیغات آنلاین و بنرهایی که در این قالب به تصویر کشیده می شود به میان می آید موضوع کمی متفاوت می شود.
وقتی میخواهید در تبلیغات آنلاین حرفی برای گفتن داشته باشید و با رقیبان خود پایاپای پیش بیایید باید از خرید طرح آماده در این بخش صرف نظر کنید و به فکر یک ایده ی اختصاصی باشید. حتی اگر برای شما هزینه بیشتری به همراه داشته باشد. هیچوقت یک طرح اماده نمی تواند به اندازه یک طرح اختصاصی بر روی مخاطب موثر باشد.
اگر شما یک یا حتی چند کمپین تبلیغاتی دارید بهترین روش برای جذب بالاترین بازدهی استفاده طرح های خلاق و منحصر به موضوع کسب و کار شماست. به این صورت شما اطلاعات متنی اختصاصی تعیین می کنید و انحصارا بر اساس محتوی متنی شما طراحی اختصاصی بر اساس موضوعی که قرار است تبلیغ کنید برای شما ساخته می شود، در این حالت میزان اثر بخشی طرح و شعار تبلیغاتی بر مخاطب چند برابر بیشتر خواهد شد.
ابزارهای آنلاین ساخت بنر :
چندی پیش مطلبی منتشر کردیم مبنی بر : ” بنر ساز اتوماتیک چیست و چه کاربردهایی دارد ؟ ” در این مطلب به خوبی اشاره کردیم که ابزارهایی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند که بتوانید در زمان کوتاه به طراحی تبلیغاتی برسید، اینکه چه مزیتی دارند و معایبی در این مطلب به خوبی به آنها اشاره شده است که توصیه می کنیم مطالعه فرمایید.
نتیجه گیری :
در این مطلب گفتیم که اگر شما به سمت طرح بنر آماده بروید چه آسیبی می تواند به کسب و کار شما بزند، همانطور که گفته به تحت هیچ شرایطی طرح آماده را به طرح اختصاصی ( به ویژه در تبلیغات بنری ) ترجیح ندهید چرا که تفاوت این دو در اثر گذاری بر روی مخاطب زمین تا آسمان است.
اگر با وجود مواردی که برای شما ذکر شد همچنان برای شما امکان پذیر نیست که طرح اختصاصی سفارش دهید، سعی کنید تا جای ممکن طرح آماده ای انتخاب کنید که به سلیقه، هدف تبلیغاتی و موضوع کسب و کار شما نزدیک باشد تا بتوانید از این طریق نسبتا درصد مناسبی در تبلیغات موفق شوید.