تبلیغات افراطی ممنوع !
متاسفانه همواره با توجه به توصیه ها و انتقاد هایی که در حوزه تعداد و نوع تبلیغات اینترنتی ، فیزیکی و تلویزیونی می شود همچنان در این حوزه شاهد تغییراتی نبوده ایم . شاید مخاطب اصلی و روی صحبت ما در این مطلب بیشتر مدیران وب سایت هایی باشند که این اختیار را دارند برای تعداد نمایش تبلیغات درون وب سایت خود و جایگاهی که برای آن در نظر میگیرند تصمیم گیرنده باشند .
[alert style=”warning”]در این ویدیو به موضوعات مهمی درباره ی تبلیغات زیاد و افراطی در اینترنت اشاره کرده ایم ، حتما ویدیوی ما را ببینید [/alert]
در سال های پیش دغدغه اصلی ما و مورد آزار دهنده ای که برای کاربران اینترنتی وجود داشت ، موضوع استفاده از تبلیغات چشمک زن ، پاپ آپ و فلش بنر ها بودند که علاوه بر اینکه گاها مزیت هایی را داشتند ، مشکلات زیادی را هم به وجود می آوردند ، اما مشکل این سال های تبلیغات بنری در اینترنت و همچنین تبلیغات تلویزیونی و حتی آگهی هایی که در اطراف زمین فوتبال در ورزشگاه های کشور قرار میگیرد تعداد آنهاست . این تعداد تا میزان قابل توجهی بالا رفته و در نوع برای بیننده و کاربران اینترنتی آزار دهنده شده است .
تفاوت تعداد تبلیغات در داخل و خارج از کشور
برای نمونه ، هنگامی که پای مقایسه تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات اطراف زمین فوتبال به وسط کشیده می شود تفاوت بسیار زیادی را نسبت به نمونه های اروپایی یا خارجی در این حوزه شاهد هستیم ، گاها این اختلاف به 5 تا 10 برابر می رسد که این نشانگر این است کمترین اهمیت را به مخاطب رسانه ای میدهند ، با این حال اگر بخواهیم به تبلیغات اینترنتی اشاره کنیم ؛ چه در سایت های بزرگ و پر بیننده کشور و چه سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند و با تبلیغات کلیکی زیاد به دنبال راهی برای کسب در آمد هستند این مشکل در آن ها دیده می شود و حتی در حوزه آگهی های اینترنتی هم این اختلاف با سایت های خارجی کاملا محسوس است .
سایت های بزرگ و پر بیننده ای نظیر ورزش سه یا نمونه های دیگر که عموما خبرگزاری ها { خبرگزاری مهر ، ایسنا ، تابناک و .. } هستند را مشاهده می کنیم در این وب سایت ها محتوا کمرنگ تر از تبلیغات به چشم می خورد و این ایراد بزرگ به وب سایت ها وارد است ، منظور ما این نیست که از تبلیغات در وب سایت ها استفاده نشود بلکه نکته اصلی و ایرادی که وارد است بر تعداد تبلیغات است و باید با نگرش بهتری به این موضوع توجه شود .
نتبجه گیری :
اگر شما صاحب یک وب سایت هستید و می خواهید علاوه بر ارائه محتوای خوب و با کیفیت نظر کاربران خود را جلب کنید ، باید افراط در تبلیغات را فراموش کنید ، ابتدا به نظر مخاطب احترام بگذارید و به دنبال ارائه محتوای خوب و با کیفیت باشید تا بیننده صفحه ی شما را برای مدت زمانی مناسب دنبال کند و این مساله باعث می شود شما اعتماد کاربر را جلب کرده و در کنار آن از اسپانسر های مختلف برای کسب در آمد بهره مند شوید ، توجه داشته باشید که اگر سایت شما بازدید و بیننده مطلوبی نداشته باشد ، هیچگاه تبلیغ دهنده ای سرمایه خود را برای نمایش تبلیغات در وب سایت شما صرف نمیکند .
اگر برخی مواقع شاهد این هستید که بسیاری از وب سایت ها با وجود تبلیغات زیاد ، بیننده ی زیادی دارند ، همیشه این موضوع تنها به تبلیغات بر نمیگردد بلکه اگر روزی وب سایتی به وجود آید که نیاز کاربر را از نظر محتوا و پوشش خبری به نحو قابل قبولی بر طرف سازد ، مطمئنا کاربران استقبال بهتری خواهند داشت .
به امید روزی که تبلیغات ، بهینه ، دقیق و در استاندارد جهانی صورت گیرد .