تبلیغات فروشگاه اینترنتی و بحث درباره ی آن همواره از دغدغه های مهم فعالان این حوزه بوده است . اینکه چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم از جمله مواردی است که باید با دقت لازم انجام شود تا نتیجه تبلیغات به آن چیزی که مد نظر شما است نزدیک تر باشد .
در زمانی که روزانه افراد یا شرکت های زیادی فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی می کنند، به تبع تبلیغ کردن فروشگاه هم نسبت به قبل دشوار تر می شود. اکنون که در حال نوشتن این مطلب هستم تعداد فروشگاه های اینترنتی موجود در کشور به اعداد میلیونی میرسد، اما تنها بخشی از این حجم بزرگ فروشگاه ها هستند که در دید مخاطب قرار گرفته اند و مخاطبان از آن ها استقبال کرده اند.
چرا باید تبلیغات فروشگاه اینترنتی انجام دهیم ؟
تبلیغات بحث امروز و دیروز نیست، همیشه تبلیغ کردن برای کسب و کار ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید به آن یک نگاه همیشگی داشته باشید نه گذرا، بسیاری در یک مقطعی از زمان تصمیم میگیرند که تبلیغات انجام دهند و پس از مدتی کوتاه از این موضوع دست می کشند و همواره توقع دریافت نتیجه دارند ! .
از آنجایی که تبلیغات جزو ” بازاریابی اینترنتی ” محسوب می شود، همواره باید ادامه داشته باشد، حداقل با توجه بودجه ای که در اختیار دارید همواره سعی کنید از روش هایی درست با توجه به بودجه ی خود کار تبلیغاتی فروشگاه خود را انجام دهید . فروشگاه های اینترنتی با توجه به ماهیت کاری که دارند باید تبلیغات درست و مداومی داشته باشند، کاربران با برند آن ها بیشتر آشنا شوند و با این کار بیشتر در ذهن مخاطب شناخته شوند.
ماهیت فروشگاه های اینترنتی فروش محصولات فیزیکی و امروزه همچنین محصولات دیجیتال است ، یکی از روش های تبلیغات اینترنتی استفاده از ” بنرهای تبلیغاتی ” است، فروشگاه های آنلاین با تبلیغات می توانند مشتریان زیادی را به سمت محصولات مد نظر خود بکشانند و از آنجایی که تبلیغات را می توانید به صورت هدفمند انجام دهید، این امر سبب می شود که بخش عمده ای از ورودی های شما تبدیل به مشتری نهایی شود .
از چه تکنیک های در تبلیغات سایت فروشگاهی استفاده کنیم ؟
برای اینکه در تبلیغات موفق شوید، باید با فکر عمل کنید، اگر برای شما امکان پذیر است حتما از نیروی مختصص در زمینه برندسازی و بازاریابی استفاده کنید، نیروهای مختص سرعت شما را در رسیدن به اهداف چند برابر می کنند .در غیر اینصورت برای رسیدن اهداف تبلیغات سایت فروشگاهی خود باید با دقت بالا ،استفاده از ایده های جذاب و تکنیک های مختلف تبلیغاتی استفاده کنید . که در زیر این صفحه به برخی تکنیک ها اشاره خواهیم داشت .
1 – متن تبلیغات خود را با دقت انتخاب کنید :
متن تبلیغات فروشگاه اینترنتی یا به اصلاح شعار تبلیغاتی خود را متفاوت و جذاب انتخاب کنید، اینکار در عین ساده بودن بسیار موثر است ، ما در مطبی که درباره ” بهترین متن های تبلیغاتی ” نوشته ایم درباره ی بسیاری از نکات مهم برای انتخاب متن های تبلیغاتی صحبت کرده ایم . اگر شما یک تصویر تبلیغاتی داشته باشید که از نظر گرافیکی بی نظیر باشد اما متنی که خوانا ، سریع و جذاب باشد درون آن وجود نداشته باشد این تبلیغ نه تنها برای شما اثر مثبت ندارد بلکه هزینه ی تبلیغاتی شما را به هدر می دهد .
2- انتخاب محل تبلیغات :
انتخاب محل مناسب برای تبلیغات از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گاها انتخاب نادرست این موضوع به آسانی هزینه تبلیغات شما هدر می دهد و سودی برای شما نخواهد داشت. با وجود پیشرفت های بسیار خوب در زمینه ” تبلیغات هدفمند “، همچنان تبلیغ دهندگان زیادی هستند که بی هدف تبلیغات انجام می دهد و نتیجه ای ایده آل به دست نمی آورد و همین موضوع سبب دلسردی آن ها از انجام تبلیغات می شود، در صورتی که اگر از یک مشاور تبلیغاتی در این زمینه کمک می گرفتند نتیجه کسب شده برای آن ها کاملا متفاوت از شرایط فعلی رقم می خورد .
3- برنامه ریزی تبلیغاتی داشته باشید :
برنامه ریزی تبلیغاتی از جمله مواردی است که بسیاری از فروشگاه های آنلاین به آنلاین توجه ویژه می کنند، یعنی بر اساس فصل های مختلف نیاز کاربر را مورد هدف قرار می دهند و برای این هدف برنامه ریزی می کنند، گاها ماه ها زودتر برنامه ریزی خود را آغاز می کنند تا به کاملا نتیجه بخش تبلیغات فروشگاه خود را پیش ببرند.
برای انجام اینکار شما به یک بررسی دقیق از محصولات پربازده و مورد نیاز کاربر نیاز دارید، بررسی و آنالیز خود را شروع کنید و بسنجید که کدام محصول، در کدام موقعیت زمانی و فصلی مورد نیاز کاربران است. در یک زمان مشخص تبلیغات حرفه ای و هدفمند خود بر اساس آیتم یک و دو شروع کنید .
4- از رقبای خود ایده بگیرید :
گاهی اوقات برای دستیابی به نتیجه های فوق العاده باید به سراغ بررسی رقبا بروید، اگر یک فروشگاهی اینترنتی همانند دیجی کالا در نسخه ایرانی،یا آمازون در نسخه خارجی دارید و یا میخواهید در این مسیر حرکت کنید بهتر است برنامه ها و تبلیغات این فروشگاه ها را زیر نظر بگیرید.
با بررسی دقیق رقبا یا برترین ها در حوزه تخصصی شما، ایده های خوبی بدست می آورید که میتوانید این ایده ها را به شکلی دیگر و یا شکلی کامل تر استفاده کنید و نتیجه خوبی بدست آورید.
5- از ضعف رقبا استفاده کنید :
اگر رقبای خود را بررسی کنید، می توانید به نقاط قوت و ضعف آن ها دست یابید. در این مرحله شما می توانید از نقاط ضعف رقبا استفاده کنید و این ضعف به یک نقطه ی قوت فروشگاه خود در تبلیغات تبدیل کنید.
برای مثال رقیب شما در تبلیغات یک محصولی که ناشناخته اما مورد نیاز کاربر را در تبلیغ فروش اینترنتی خود نادیده می گیرد، شما آن را به صورت حرفه ای پوشش می دهید و با این کار کاربران زیادی به سمت فروشگاه خود می کشانید .
نتیجه گیری :
تبلیغات و فروش اینترنتی چالش های زیادی دارد، خصوصا در زمانی که رقیب های شما قدرتمند و حرفه ای عمل می کنند، اما نمی توان ناامید عمل کرد و دست از تلاش و رسیدن به اهداف بزرگ کشید.
گاهی وقت ایده های نوین می تواند سرمایه های سنگین تبلیغاتی رقیب شما را کنار بزند و شما به فروش بالا برساند. اگر میخواهید سرمایه گذاری تبلیغاتی انجام دهید، ابتدا سرمایه گذاری را بر روی ایده های نوین پایه گذاری کنید.
همیشه ایده حرف را میزنند و سرعت شما را در رسیدن به مقصد نهایی بیشتر میکنند .
نظرات خود را در ادامه با ما در میان بگذارید.